pátek 12. července 2013

Wildwood

Náš další den volna byl v úterý. Protože jsme stále ještě nedostali naše Social Security Number, které je nutné k vystavení výplatního šeku, přivstali jsme si a nechali Jona, aby nás na úřad odvezl. Čekárna nebyla vůbec plná, takže jsme byli už za 45 minut volní a mohli se vydat na celodenní výlet do Wildwoodu. Jon se opět nabídl, že nás sveze, abychom nemuseli jezdit autobusem. 


Počasí bylo pro výlet jako stvořené. Nebylo horko, vcelku zatažená obloha, občas vykouklo sluníčko. Naši cestu po městě jsme započali na místní promenádě, která lemuje pláž v délce několika kilometrů.

Wildwood: Marťa

Wildwood: Já

Wildwood: My

Wildwood: Jsem divoká

Na promenádě je opravdu rušno - spousta kol, běžců, turistů. V 11 hodin dopoledne už sem ale kola přístup nemají. Místní rozhlas to ohlašuje a následuje americká hymna, kterou sice okamžitě poznám, ale vůbec mi nedojde, že bych měla nějakým způsobem vzdát hold. Martin se také hymnou nezaobírá, a tak pokračujeme dál v prohlížení suvenýrů. Až po minutě nám dojde, že jsme snad jediní na celé planetě, kteří se hýbou a mluví. Hymna stále zní a všichni Američané mlčky stojí a poslouchají. V tu chvíli si připadám jako největší barbar. Zastavujeme se a mlčíme... A Martin vyndavá foťák a natáčí.


Přestože bylo zataženo, měli jsme s sebou plavky a chtěli jsme je využít. Šli jsme se proto podívat přímo na pláž, jak to vypadá s teplotou vody. Musím říct, že stále nic moc. Na koupání v Atlantiku je asi půlka července stále ještě moc brzo. Nicméně nám to nedalo a museli jsme si alespoň svlažit nohy.
Wildwood: Dlouhá cesta na pláž

Wildwood: Marťa řádí ve vlnách

Wildwood: Hrad z písku

Ve Wildwoodu jsou hlavní turistickou atrakcí celkem asi 4 zábavní  a vodní parky. původně jsme mysleli, že se do některého z nich podíváme, ale zjistili jsme, že cena vstupného na jeden den do všech těchto parků neodpovídá našemu nadšení z jednotlivých atrakcí. Raději si někdy v budoucnu zajedeme do daleko většího parku Six Flags na severu New Jersey, kde se toho dá vidět a zažít daleko více.

Wildwood: Horská dráha

V autě nám Jon doporučil místní specialitu - Funnel cake. Jedná se o smažený koláč se spoustou cukru a náplní dle vašeho výběru. My jsme si dali ten s jahodami a musím říct, že to byla lahůdka. Ještě aby ne, když je to sladké, nezdravé a tučné jako všechno tady. V čem ale šlápli Američané už opravdu trochu vedle je tahle dobrůtka - slanina obalená v čokoládě. Tady opravdu vědí, jak si zachovat pověst nejtlustšího národa na světě.
Wildwood: Slanina v čokoládě?!

Wildwood: Funnel cake

Wildwood: Zábavný park

Promenáda je centrem všeho dění ve Wildwoodu. Po celé její délce jezdí malý "sightseeing" vláček (stejný jako mají třeba v zoo), kterým se můžete svézt z jednoho konce mola na druhý za 3 dolary a všechno si pěkně prohlédnout. My si ale spíš myslíme, že ho tlustí Američani využívají jen aby šetřili své oteklé nohy.

Další podivnou věcí bylo želé ze slané vody. O téhle zvláštnosti jsem slyšela poprvé v seriálu Přátelé a myslím, že ji příště určitě budu chtít ochutnat. V úterý jsem ale byla tak přeslazená z Funnel Cake, že jsem na bonbony vůbec neměla chuť.

Wildwood: Želé ze slané vody - musíme zkusit!

Wildwood: Martin na Harleyi

Ve Wildwoodu je snad všechno! Obchod s komiksy jako vystřižený z The Big Bang Theory, kde jsem si pořídila snovou figurku králíka Franka z filmu Donnie Darko, obchod plný rovných kšiltů, ráj bonbonků, pizzerie snad s největší pizzou na světě.

Wildwood: Království rovnokšilťáků

Wildwood: Ráj bonbonků

Wildwood: Malá pizza

Co mě ale nenechalo chladnou byly obchody, kde mimo typických suvenýrů prodávali i hermit crabs - ráčky poustevníčky. Každý měl jinak namalovanou ulitu, někteří měli dokonce místo ulit zmenšeniny helem na baseball. Ale co bylo nejhorší - neměli v kleci skoro žádnou vodu! Jen pár namočených houbiček, v lepším případě malou mističku s několika centimetry vody uvnitř. Nejradši bych je všechny koupila a pustila zpátky do moře. Ptala jsem se jedné prodavačky, jestli nepotřebují k životu více vody. Samozřejmě, že mi řekla, že jsou naprosto v pořádku. Mohou vyrůst až do velikosti lidské pěsti a v Americe je rak v domácnosti stejně běžný, jako třeba v Česku rybičky. Dokonce jsem měla možnost si jednoho ráčka pochovat. Chudák byl ze mě tak vylekaný, že při každém mém sebemenším pohybu zalezl ihned zpět do ulity.

Wildwood: Já a hermit crab

Wildwood: Miminko

Poté, co jsme prošli celou promenádu, jsme se vydali zpět na pláž, protože konečně začalo trochu svítit sluníčko. V nastupujícím horku jsme nemohli odolat chladnému oceánu, a proto jsme hned začali řádit ve vlnách.
Wildwood: Mlžno

Wildwood: Marťa na pláži

Wildwood: Marťa ve vlnách

Wildwood: Já ve vlnách

Martin se taky strašně dožadoval toho, abych ho vůbec poprvé v jeho životě zakopala do písku. Jeho přání jsme mu s radostí splnila a tady je výsledek: 

Wildwood: Marťa v písku

Wildwood: Blink*

To by bylo z našeho day off vše, příští týden ve středu nejspíš vyrážíme na výlet do Atlantic City, takže se zase můžete těšit na další článek. Konečně jsem objevila i taje nahrávání na youtube, takže se tady možná během víkendu objeví nějaká speciální videa.

A nyní speciál pro Marušku, která si mě přála vidět, jak řídím golfový vozík. Tohle video je ze samého začátku v kempu, kdy jsem ještě nepracovala ve snack baru a pomáhala klukům s čištěním koupelen. Doufám, že nevadí, že nemám fotku, ale teď už ji jen těžko pořídím. Enjoy! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat