neděle 1. září 2013

New York, New York

Balíme, plánujeme a snažíme se mít všechno pod kontrolou. Do našeho odjezdu z kempu zbývá pouhopouhý den. Jeden den do začátku velkého finále našeho letního dobrodružství. Jsem z toho trochu nervózní, protože jednak nechci, aby se něco pokazilo, a jednak jsem si už tak nějak zvykla na život v kempu a všechny ty milé tváře, kterým každý den vařím jídlo. Ale všechno jednou končí a s tímhle jsme počítali už na začátku...

Tak a teď něco veselejšího - náš dvoudenní výlet do New Yorku.

Celý náš výlet započal v úterý 5:45 ráno (jasně, to není nic moc, když v ČR je tou dobou už 11:45). Po sbalení všech nutností na dva dny nás Jon odvezl do Avalonu, odkud přímá linka Cape May - New York odjížděla. Cesta do New Yorku trvala asi 4 hodiny a naštěstí nebyly žádné zácpy, takže jsme dorazili přesně načas. Po příjezdu jsme měli zhruba dvě hodiny čas do odjezdu naší výletní lodi z místních doků. Klidnou procházkou s mapou v ruce jsme došli k břehu řeky Hudson. Čekala na nás celkem velká výletní loď s bezmála tříhodinovou plavbou.

New York: První mrakodrapy

New York: Brooklyn Bridge a River taxi

New York: Pohled na Brooklyn Bridge

New York: Chrysler building

New York: Zahrádky na střechách :)

New York: Králíkárny

New York: Povilas

New York: My

Jakmile jsme odrazili od břehu, vlezli jsme si přímo na příď lodi, odkud byl krásný výhled. Měli jsme dokonce tak skvělá místa, že jsme celou plavbu strávili ve stoje na sluníčku. Výsledkem byl Martin opálený podle brýlí, který vypadal jako New Jerseyský mýval. Součástí plavby byl i výklad, který ale nebylo v našich silách 3 hodiny poslouchat. Objeli jsme celý Manhattan, viděli sochu svobody, Brooklyn Bridge a stavbu nového One World Trade Center.
Trochu nám na řece vyhládlo, došli jsme si tedy pro kus žvance do místní čtvrti Hell's Kitchen (pekelná kuchyně). Všechno šlo podle plánu a v půl páté odpoledne už jsme seděli na nejlepších místech celého vyhlídkového autobusu a byli připraveni na jízdu Manhattanem.

New York: V doubledeckeru

Neušlo nám, že místní policie nemá kola, ani auta, nýbrž koně. Co se ale děje s bobky, které koně občas trousí, je nám dodnes záhadou.

New York: Policie

New York: Čupr věžička

New York: Socha svobody v rámu

New York: Kdesi uprostřed Dolního Manhattanu

New York: Architektura

Autobus nás vzal na všechna známa místa - Times Square, Empire State Building, Flatiron, Madison Square Garden, SoHo, Ground Zero, projeli jsme Chinatown i West Village.
Se zapadajícím sluncem jsme dorazili na vrchol GE Tower. Podařilo se nám tedy vidět NYC ve dne, při západu slunce a pod rouškou noci.
New York: Pohled na Central Park z GE Tower

New York: Pohled na Times Square

New York: Pohled na řeku Hudson

New York: Mrakodrapy versus "normální" paneláky

New York: Martin a Empire State b.

New York: My a Empire State

New York: Empire State v noci

New York: Central Park v noci

Na konci dne jsme se ještě rozhodli mrknout se na Times Square. Až tady nám došlo, že tohle město opravdu nikdy nespí.
New York: Times Square

New York: M&M's world

New York: Zeď z M&M's

New York: Zeď z M&M's 2

New York: M&M's world 3

New York: Povilas a živá Socha Svobody

Na noc jsme se uchýlili do zarezervovaného hotelu v Chinatown. Přestože šlo o obyčejný pokojík s koupelnou, každý jsme za jednu noc zaplatili něco přes 50 dolarů. Taky jsme zjistili, že New Yorští dělníci jsou schopni pracovat do pozdních nočních hodin, protože nám přímo pod okny do půlnoci sbíječkou opravovali silnici.
Další den jsme se rozhodli vyhradit pro ta nejkrásnější místa, která jsme viděli z autobusu, Central Park a nakupování. Jako první jsme se po snídani v malé čínské pekárně jeli podívat na můj oblíbený Flatiron (z anglického flat iron - žehlička).

New York: Flatiron <3

New York: My a Flatiron

¨
New York: My

Následovala procházka po 5th Avenue, která je v New Yorku nejvyhlášenější luxusní nákupní ulicí. V podstatě  platí, že čím blíže Central Parku obchod je, tím je dražší.

New York: Empire State Building

New York: Museum of sex

New York: Vyhlášená pátá avenue

New York: Zvláštní vitrína

New York: No to mě teda ...

New York: Versace

Po prohlídce vitrín obchodů, v nichž si nikdy nebudeme moci dovolit nakupovat, jsme se vydali do Central Parku. Počasí nám ale nepřálo a už po několika stech metrech začalo pršet. Chtěli jsme déšť přečkat pod střechou, ale když dlouho neustával, koupili jsme pláštěnky a vyrazili zpět do centra.

New York: Central Park

New York: Pohled na mrakodrapy z Central Parku

Znovu jsme si prohlédli Times Square, tentokrát ve dne, a zašli jsme do Bubba Gump Shrimp Co., což je restaurace pro všechny milovníky Foresta Gumpa specializující se převážně na krevety.
New York: Times Square ve dne

New York: Bubba Gump restaurant

Před Central Parkem jsme ještě zašli do dvoupatrového hračkářství FAO Schwarz, kde nás naprosto ohromila jak obsluha, tak velikost.
New York: Největší plyšák na světě :)