středa 4. září 2013

Washington D.C. a začátek cestování

Ahoj ahoj! Není čas, takže jen dáváme vědět. Máme za sebou první dva dny cestování. Celý včerejšek jsme strávili ve Washingtonu D.C. Na fotky se můžete podívat v tomhle článku. Projeli jsme snad celý Washington skrz naskrz. Počasí vyšlo naprosto nádherně, obě noci jsme strávili v nedalekém Greenbelt National Parku. Naštěstí jsme oba dva dny přijeli do kempu dost pozdě, takže jsme za přespání nic neplatili. Martina ale kousla nějaká místní potvůrka, takže jsme se museli o jeho štípance postarat mastičkou. Už je ale v pořádku a pokračujeme v cestě naším vypůjčeným Ford Fusionem s nadstandardní výbavou. Hurá!!! :)

Celé naše cestování započalo už 2. září. Po dlouhém přemýšlení jsme se rozhodli neztrácet čas a vyrazit už o Labor Day, což je jeden z největších amerických svátků, především pak pro americké silnice a dálnice. Ve dvě hodiny jsme s Martinem skončili poslední šichtu ve snack baru, rozloučili se v slzách s kolegy a přáteli a vyrazili směr Atlantic City Airport. Na letiště nás dovezla moc milá mladá slečna z kempu, což nám moc pomohlo (autobusem bychom se na letiště dostávali přes dvě hodiny). Na místo jsme dorazili přesně načas, Martin vyřídil papírování a všechny náležitosti a o půl páté jsme vyrazili s plnou nádrží směr Washington D.C. Součástí našeho nadstandardního Fordu Fusion je i navigace, plně automatizované ovládání naprosto všeho a kožené sedačky. Naším vrchním řidičem je Martin, který se do své úlohy vžil až překvapivě rychle. Osmiproudá dálnice mu zdánlivě nedělá žádný problém, je naprosto sebejistý řidič. Já jsem se uvelebila na zadním sedadle a užívám si množství prostoru kolem sebe.

Atlantic City: Půjčení auta - černý Ford Fusion

Do Greenbelt kempu poblíž Washingtonu jsme dorazili kolem deváté večer. Naštěstí už šerif všechny stany zkontroloval, takže jsme v kempu přespali zadarmo načerno. Za přespání zadarmo zaplatil především Martin. Něco ho kouslo tak, že se celý osypal svědícími štípanci.
Další den ráno jsme si přivstali a vyrazili do Washingtonu. Město bylo od našeho nocoviště vzdáleno jen asi  15 mil. Ve městě jsme posnídali kafe a sendvič a nasedli na náš předplacený hop on – hop off bus. Tahle jízdenka byla dost výhodná, protože nás stála 41 dolarů, ale obsahovala celkem 3 autobusové trasy, plavbu lodí a vstupenku do voskového muzea Maddame Tussauds. Kromě plavby po řece jsme využili všechno. Projeli jsme Washington D.C. skrz naskrz, vyfotili všechny známé amátky (včetně Washington Memorialu, který se zrovna opravuje). Dále jsme se byli podívat v Maddame Tussauds, kde převážnou část expozice samozřejmě tvoří američtí prezidenti. V půlce dne jsme také konečně našli něco podobného naší evropské lékárně, takže jsme zahnali Martinovy štípance. K večeru jsme se ještě stavili v supermarketu, abychom nakoupili ještě něco k snídani, a do kempu jsme opět dorazili pozdě, takže jsme přespali zadarmo podruhé na stejném místě.
Washington D.C.: Capitol

Washington D.C.: Washinton monument - opravuje se po zemětřesení v srpnu 2011

Washington D.C.: Jefferson memorial

Washington D.C.: Kluci a Washington monument

Washington D.C.: Bazén u Lincoln memorial

Washington D.C.: My všichni z Washingtonu D.C.

Washington D.C.: Sedící Abraham

Washington D.C.: Lepší výhled na bazén

Washington D.C.: II.World War Memorial

Washington D.C.: II.WW Memorial

Washington D.C.: Martin a bazének

Washington D.C.: Povilas a bazének

Washington D.C.: Obama je doma!

Washington D.C.: Bílý dům

Washington D.C.: Těší mě!

Washington D.C.: Madamme Toussauds

Washington D.C.: Povilas u výslechu

Washington D.C.: Znuděný Martin na Měsíci

Washington D.C.: Já a největší zadek v Hollywoodu

Washington D.C.: Plác ho!