úterý 30. července 2013

Philadelphia

Po vydařeném výletu do AC jsme se rozhodli, že je čas se taky podívat do nějakého většího města. Nejblíž k nám je jeden a půl milionová Philadelphie, a tak jsme se celý týden těšili jen a jen na to až tam vyrazíme. Nevěřili byste, jak to tady neskutečně utíká. Dřív než si rozmyslíte, kam tedy pojedete příští day off máte ho tady. Nemluvím ani o tom, že dneska je úterý a ve čtvrtek máme další volno a já teprve píšu o tom co se dělo před skoro týdnem. No, asi to je tím, že to píšu já a ne Janina.

Náš day off je mnohem náročnější než dny pracovní - vstáváme po šesté, dáme si šestikilometrový závod na autobusovou zastávku, mrzneme pár hodin v překlimatizovaném autobuse a pak běháme celý den po památkách, muzeích a obchodech. Když se pak před půlnocí dokodrcáme na kolech domů a zjistíme, že neteče voda, je nám to už úplně jedno a jdeme do postele. Ale za ty nové zážitky to vždycky stojí. :)

Do Phily jsme dorazili v 10 ráno. Jako první jsme začali hledat sightseeing bus, který jezdí celý den po historickém centru Philadelphie. Můžete si vybrat ze tří typů autobusů - krásný červený double decker za 20 dolarů, obyčejný autobus asi za 10 a nebo skvělý autobus Phlash za 2 dolary. Samozřejmě jsme vybrali Phlash a za celý den ve Phily jsme za autobus utratili 4 dolary. S Janinou nás ale dost překvapilo, že náš kamarád Fleš z FELu nám řekne, že má tetu v Kanadě, ale že má ve Philadelphii byznys s autobusama, to už se nepochlubí.

Philadelphia: Flešovo autobusy Phlash

Jako první jsme chtěli vidět slavný Liberty Bell, který je vedle Independece Hall, kde se podepsala nezávislost. To jsme ale rychle vzdali, když jsme uviděli nekonečnou frontu lidí u vstupu. Zvonu bychom se ale stejně nemohli ani dotknout, protože kdo se ho prý dotkne, bude mít smůlu.

Philadelphia: Independence Hall a fronta na Liberty Bell

Nasedáme tedy na Phlash a jedeme na okraj historického centra do Art museum. Při placení vstupenek se nás slečna zeptala, odkud pocházíme. Ještě nikdy jsem neviděl Povilase tak zářit, když po měsíčním pobytu v USA někdo poprvé pozitivně ohodnotil Litvu, věděl dokonce, kde se Litva nachází a ještě nám dal díky tomu studentské vstupné. V muzeu jsme se kupodivu dost nasmáli. No, posuďte sami.

Philadelphia: Museum of Art

Philadelphia Museum of Art: Andělíček

Philadelphia Museum of Art: Obraz s názvem Surprise

Philadelphia Museum of Art: Maximus

Philadelphia Museum of Art: Asijské umění

Samozřejmě že v muzeu mají i zcela normální věci, ale tolik fotek sem dávat nebudu. Po téměř třech hodinách nám ale umění začalo lézt krkem, a tak jsme pokračovali dále. Před muzeem jsme se ještě jako správní FELáci vyfotili u obří americké zásuvky a šli směrem k Rocky Stairs a Rocky Statue.

Philadelphia: Obří zásuvka

Philadelphia: Já s Povilasem u Rocky Statue

Philadelphia: Rocky Stairs

Philadelphia: Pohled z Rocky Stairs

Od Rockyho sochy jsme popojeli Phlashem k Franklin Institute což je zábavné vědecké muzeum. Uvnitř jsme navštívili Planetárium, kde jsme viděli skvělý krátkometrážní dokument a spoustu dalších zajímavostí. Prošli jsme se obřím modelem srdce, předpověděli si počasí, zopakovali si teorii elektrických obvodů a prohlídli výstavu 50 nejlepších fotografií National Geographic.

Franklin Institute: Vstup do muzea

Franklin Institute: Electric Circuit

Franklin Institute: Obří model srdce

Franklin Institute: Model prvního letadla

Tři patra vědy a zábavy je opravdu na dlouho. Kolem třetí odpoledne už ale máme velký hlad, a tak pokračujeme směrem k Hard Rock Cafe – k restauraci, kterou  nám doporučila Janiny spolupracovnice Marisa. Cestou jsme ale samozřejmě nemohli vynechat Love Statue a City Hall.

Philadelphia: Fontána před Franklin Institute

Philadelphia: City Cathedral

Philadelphia: Love Statue

Philadelphia: City Hall

Do Hard Rock Cafe jsme se dostali až kolem 4 hodiny odpoledne. Protože jsme se s Janinou domluvili, že o našich dnech off nebudeme tolik koukat na peníze, objednali jsme si ta nejlepší jídla. A to opravdu stálo za to. Všechno do sebe skvěle zapadalo – milá obsluha, živá hudba a skvělé jídlo, co víc si přát.

Philadelphia: Hard Rock Cafe

Hard Rock Cafe: Interiér

Hard Rock Cafe: Janiny oběd

Hard Rock Cafe: Povilasův oběd

Po dvouhodinovém hodování jsme už neměli moc času prohlížet další památky, a tak jsme zavítali do China Town, kde se nacházel i Bus Terminal. Najednou jsme se ocitli v úplně jiném městě. Všude kolem nás byli jen Asiaté a čínské znaky. Zavítali jsme i do jedné samoobsluhy, kde jsme koupili pár pohledů a prohlídli si zmenšeninu Liberty Bell. Dokonce jsem se ho i dotkl. To, že jsme neviděli ten pravý, mě potom ani nemrzelo.

Philadelphia: China Town

Potom jsme okoukli ještě pár obchodů s oblečením a kolem půl osmé jsme vyrazili na Bus Terminal. Měli jsme sice ještě hodinu čas, ale byli jsme tak unavení, že jsme rádi počkali. Ve Philadelphii je toho ale ještě spoustu k vidění, a tak se tam nejspíš ještě vrátíme. O tom ale až zase někdy příště.